Nastavení cookies

Ochrana osobních údajů GDPR

Pověřenec pro ochranu osobních údajů

Mateřská škola Slezská Ostrava, Komerční 22a, příspěvková organizace, jako správce osobních údajů, Vám tímto oznamuje v souladu s čl. 37 odst. 7 Nařízení Evropského parlamentu a rady EU 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů jmenovaného pro období od 1.1.2019.

1. Označení pověřence pro ochranu osobních údajů:

Moore Advisory CZ s.r.o.
se sídlem Karolinská 661/4, Karlín, 186 00 Praha 8
IČO 09692142
zastoupena Ing. Radovanem Haukem, jednatelem

2. Kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů:

pan Ing. Petr Štětka
e-mail: petr.stetka@moore-czech.cz
tel. +420 227 031 495.

3. Zpracování a nakládání s osobními údaji

Povinné osobní údaje o zákonných zástupcích a dětech zpracovává Mateřská škola především za účelem:
• plnění povinností organizace dle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů a dle zákona č. 258/2000 Sb. O veřejné ochraně zdraví, ve znění pozdějších předpisů a souvisejících právních předpisů.

Zpracování citlivých (zvláštních kategorií) osobních údajů zahrnuje zpracování údajů týkajících se zdravotního stavu, zdravotního postižení či zdravotního nebo sociálního znevýhodnění dítěte.

Osobní údaje jsou organizací získávány zpravidla přímo od subjektů údajů [při zápisu do mateřské školy, při uzavírání smluv, poptávce služeb]. Organizace dále získává některé osobní údaje z veřejných evidencí, od orgánů státní správy nebo na základě zvláštních právních předpisů.

Organizace zároveň zpracovává fotografie pořízené na akcích pořádaných organizací. Fotodokumentace z akcí organizace se uchovává zpravidla po dobu docházky do MŠ a v omezeném rozsahu je zároveň zveřejňována na webových stránkách školy. Fotografie z akcí jsou pořizovány a zveřejňovány na základě souhlasu, resp. svolení fotografovaných osob, popř. v rámci zpravodajské licence pro informování o činnosti organizace.

4. Souhlas se zpracováním a jak jej odvolat

Zpracování pro účely Mateřské školy Slezská Ostrava, Komerční 22a, příspěvková organizace, je založeno na souhlasu subjektu údajů. V případě, že byl při získání Vašich údajů vyžadován Váš souhlas, poskytujete tyto údaje organizaci dobrovolně za účelem v souhlasu vymezeném. Udělený souhlas můžete kdykoliv odvolat. Odvoláním souhlasu však není dotčena zákonnost zpracování osobních údajů před jeho odvoláním. Souhlas můžete odvolat a to osobně na adrese mateřské školy, nebo doručením písemného oznámení na uvedenou adresu.

5. Rozsah zpracování osobních údajů

V souvislosti s provozem organizace jsou osobní údaje zpracovávány v souladu s GDPR pouze v rozsahu nezbytném pro naplnění jednotlivých účelů zpracování, zpravidla v rozsahu, ve kterém byly od subjektů údajů získány. Po naplnění stanoveného účelu jsou osobní údaje v plném rozsahu ukládány v souladu s právními předpisy.

6. Doba uchování osobních údajů

V souladu se zásadami GDPR jsou osobní údaje ve formě, které umožňují Vaši identifikaci, uchovávány po dobu nezbytnou pro naplnění stanovených účelů v souladu se lhůtami uvedenými v příslušných právních předpisech, smlouvách, vnitřních předpisech organizace nebo v uděleném souhlasu (pokud je udělen jen na omezenou dobu). Po naplnění účelu zpracování je zpracování osobních údajů ukončeno, nicméně dokumenty podléhající archivaci jsou nadále uchovávány pro archivační účely v souladu s příslušnými právními předpisy a spisovým a skartačním řádem organizace (konkrétní doba uložení osobních údajů pro jednotlivé účely zpracování je k dispozici u vedení školy). Některé údaje mohou být také dále uchovávány po nezbytně nutnou dobu pro účely ochrany oprávněných zájmů organizace, především pro účely uplatnění nebo vymáhání právních nároků organizace.

7. Práva subjektu údajů

Organizace jako správce osobních údajů plně respektuje tyto práva subjektu údajů:
- právo na opravu či doplnění nepřesných nebo neúplných osobních údajů,
- právo na výmaz zpracovávaných osobních údajů, aneb „právo být zapomenut“. Toto právo představuje povinnost organizace jako správce zlikvidovat Vaše osobní údaje, pokud je splněna alespoň jedna z následujících podmínek:

  • osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny
  • subjekt údajů odvolá souhlas a neexistuje žádný další právní důvod pro zpracování,
  • subjekt údajů vznese námitky proti zpracování a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování,
  • osobní údaje byly zpracovány protiprávně,

osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti,

Právo na výmaz však není absolutní právo a GDPR upravuje řadu okolností, za kterých k výmazu i přes výše uvedené skutečnosti nedojde. V případě žádosti o výmaz budete vždy informováni, zda k výmazu došlo a v případě že ne, z jakého důvodu.

- právo na přístup k osobním údajům; právem na přístup se rozumí oprávnění subjektu údajů získat na základě žádosti od správce (organizace) informaci (potvrzení), zda jsou či nejsou jeho osobní údaje zpracovávány a pokud jsou zpracovávány, má subjekt údajů právo tyto osobní údaje získat
a zároveň má právo získat následující informace:

  • účely zpracování,
  • kategorie dotčených osobních údajů,
  • příjemci nebo kategorie příjemců, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny,
  • plánovaná doba, po kterou budou osobní údaje uloženy,
  • existence práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů, jakož i práva omezit zpracování osobních údajů a práva vznést námitku proti zpracování osobních údajů,
  • právo podat stížnost u dozorového úřadu,
  • veškeré dostupné informace o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů,
  • skutečnost, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování.

- právo na přenositelnost osobních údajů; podstatou tohoto práva je možnost za určitých podmínek získat osobní údaje, které se Vás týkají a jež jste organizaci poskytl (a), ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo požadovat předání těchto údajů jinému správci. Podmínky aplikace tohoto práva jsou následující:

  • musí jít o zpracování založené na Vašem souhlasu či za účelem plnění smlouvy,

zpracování se provádí automatizovaně.
V rámci činnosti organizace neprobíhá zpracování, které by uplatnění tohoto práva umožňovalo.

- právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů u organizace jako správce osobních údajů z důvodů týkajících se konkrétní situace subjektu údajů; vznést námitku můžete proti zpracování osobních údajů, které probíhá na základě následujících právních důvodů:

  • zpracování je nezbytné pro plnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je správce pověřen,

zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany.
Organizace v případě vznesené námitky osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

- právo požadovat omezení zpracování osobních údajů; omezení zpracování představuje situaci, kdy jsou Vaše uložené osobní údaje označeny za účelem omezení jejich zpracování v budoucnu; údaje, u kterých bylo přistoupeno k omezení zpracování, může organizace jako správce zpracovávat, s výjimkou jejich uložení, pouze s Vaším souhlasem, nebo z důvodu určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků, z důvodu ochrany práv jiné fyzické nebo právnické osoby nebo z důvodů důležitého veřejného zájmu Unie nebo některého členského státu. Právo na omezení zpracování máte v následujících případech:

  • pokud popíráte přesnost osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby organizace jako správce mohla přesnost osobních údajů ověřit;
  • vznesl (a) jste námitku proti zpracování, a to po dobu, dokud nebude ověřeno, zda oprávněné důvody organizace jako správce převažují nad Vašimi oprávněnými důvody;
  • zpracování je protiprávní a odmítáte výmaz osobních údajů a žádáte místo toho o omezení jejich použití;
  • organizace jako správce již osobní údaje nepotřebuje pro účely zpracování, ale požadujete pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

    - právo kdykoliv odvolat souhlas, jsou-li Vaše osobní údaje zpracovávány na základě Vašeho souhlasu;

    - právo být informován o porušení zabezpečení osobních údajů v případech, kdy došlo k porušení zabezpečení a je pravděpodobné, že takový případ porušení zabezpečení osobních údajů bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob;

    - právo vznést stížnost, jestliže se domníváte, že zpracováním Vašich osobních údajů bylo porušeno GDPR.

    - právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném rozhodování; toto právo zajišťuje, že nebudete jako subjekt údajů předmětem rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které by pro Vás mělo právní účinky nebo se Vás obdobným způsobem významně dotýkalo.

8. Dokumenty k GDPR

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Výkon práv subjektu údajů

Hlášení případů porušení zabezpečení

 

Žádosti o informace

Poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím

1. Zaměstnanci určení ředitelkou školy k poskytování informací

Mgr. Michaela Špaňhelová - ředitelka mateřské školy
Mgr. Jarmila Mrukwiová - zástupkyně ředitelky školy
Eva Koltunová - administrativní pracovnice

2. Zaměstnanci školy určeni k příjímaní písemných, telefonických a ústních žádostí o informace

Mgr. Michaela Špaňhelová - ředitelka mateřské školy
Mgr. Jarmila Mrukwiová - zástupkyně ředitelky školy
Eva Koltunová - administrativní pracovnice

3. Spojení na zaměstnance určené k přijímaní a poskytování informací

Adresa organizace: Mateřská škola Slezská Ostrava, Komerční 22a, příspěvková organizace, Komerční 22a/704, Ostrava-Muglinov, 712 00
Mobilní telefon:+420 725 699 555
Webové stránky: www.mskomercni.cz
E-mail: mskomercni@seznam.cz
Datová schránka: v4643di

4. Postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informace

Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně, telefonicky nebo písemně.

Ústní a telefonické žádosti vyřizují určení zaměstnanci podle druhu poskytované informace.

Písmené žádosti se podávají na sekretariát školy.

Náležitosti žádosti:

  • komu je podání určeno
  • kdo je činí (nelze podat anonymně)

Žádost je vyřízena pokud žadateli:

  • byla poskytnuta ústní informace a žadatel s ní souhlasí a nemá další požadavky (pouze u ústních žádostí);
  • byla poskytnuta informace formou písemného sdělení

5. Lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace

Písemná žádost, která splňuje všechny náležitosti se vyřizuje do 15 dnů od přijetí nebo od upřesnění žádosti.

Lhůtu pro poskytnutí informace lze prodloužit o 10 dnů ze závažných důvodů, kterými jsou:

  • vyhledání a sběr požadovaných informací je mimo školu, kde byla žádost podána;
  • vyhledání a sběr objemného množství různých odlišných informací;
  • konzultace s jinými povinnými subjekty, které mají vážný zájem na rozhodnutí o žádosti.

6. Omezení a neposkytnutí informace

Škola může omezit poskytnutí informace:

  • pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům školy;
  • jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí školy.

 

Škola informaci neposkytně pokud:

  • byla předána škole osobou, která povinnost poskytovat informace nemá, a tato osoba s poskytnutím informací nesouhlasí;
  • zveřejnění informace ukládá zákon v předem stanovených pravidelných termínech až do nejbližšího následujícího období;
  • poskytnutím informace by byla porušena ochrana duševního vlastnictví stanovená zvláštním předpisem;
  • informace se týká probíhajícího trestního řízení.

7. Odvolání

Pokud škola nedá ve stanovené lhůtě informaci, může žadatel podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.

Odvolací lhůta proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti podat informaci je 15 dnů od doručení rozhodnutí.

Odvolání se podává u školy, která rouhodnutí vydala nebo měla vydat.

O odvoláních rozhoduje ředitelka školy, pokud informace poskytuje podřízený, nebo zřizovatel, pokud informace poskytuje ředitel školy.

O odvolání se rozhoduje do 15 dnů od předložení odvolání škole.

Pokud příslušný orgán k rozhodnutí o odvolání nerozhodne, má se za to, že odvolání zamítl a napadené rozhodnutí potvrdil.

Za den doručení tohoto rozhonutí se považuje den následující po uplynutí lhůty pro vyřízení odvolání.

Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle zvláštního zákona.

8. Úhrada nákladů spojených s poskytováním informací

Škola je oprávněna žádat úhradu nákladů spojených s vyhledáním informací, pořízením kopií, odeslání informace žadateli.